Gwarancję wadia24.pl można zakupić bez konieczności wstawania z własnego fotela. Po zakończeniu procesu przyjedzie do Państwa kurier z gotową umową lub gwarancję wadium otrzymacie w załączonej wiadomości email. Wystarczy wypełnić poniższy link.
Staraliśmy się uprościć proces do minimum. W rezultacie musicie Państwo podać tylko kluczowe dane dotyczące Państwa firmy oraz link do przetargu: po zapłaceniu składki z polisy gwarancja wadium jest gotowa.
Wadia24 to gwarancja wadialna zapewniająca dokładnie taką samą ochronę jak podobne tradycyjne produkty, tyle że dostępna w bardziej przyjaznej i szybszej formie.
Jesteśmy do Państwa dyspozycji i z miłą chęcią odpowiemy na wszelkie pytania z Państwa strony w obszarze.
Definicja wadium nie została ujęta zarówno w obowiązującej, jak i w nowej ustawie Prawo Zamówień Publicznych, co za tym idzie, właściwym w tym zakresie będzie art. 704 ustawy z dn. 23 kwietnia 1964 r. Pojęcie wadium zdefiniowane zostało w Kodeksie Cywilnym, wraz z zasadami postępowania z wadium, zabezpieczającymi interesy zarówno zamawiającego, jak i oferenta. Wywodząc z Kodeksu Cywilnego, wadium stanowi zabezpieczenie przed uchyleniem się przez wykonawcę od zawarcia umowy. Wnoszone w formie zapłaty określonej sumy pieniężnej lub zabezpieczenia tejże zapłaty, powinno być ustanowione przed przystąpieniem do przetargu, pod rygorem niedopuszczenia do udziału w nim.
Gwarancja zapłaty wadium
Gwarancja umożliwia przedsiębiorcy uczestnictwo w przetargach bez konieczności angażowania środków własnych. Dotyczy to zarówno przetargów organizowanych w oparciu o ustawę Prawo zamówień publicznych, jak i przetargów prywatnych. Przedmiotem gwarancji jest zobowiązanie gwaranta do zapłaty kwoty wadium w sytuacji, gdy przedsiębiorca (oferent) nie wywiąże się ze zobowiązań wynikających z przystąpienia do przetargu.
Gwarancja należytego wykonania kontraktu, zwana również gwarancją dobrego wykonania umowy, stanowi należyte zabezpieczenie interesów obu podmiotów umowy – inwestora i wykonawcy. Przedmiotem samego ubezpieczenia jest zobligowanie gwaranta do zapłaty ustalonej wcześniej sumy pieniężnej, w sytuacji, w której zobowiązania kontraktu nie zostaną wykonane, bądź zostaną zrealizowane nienależycie.
Umowy, w ramach których zawierana jest gwarancja w tej postaci to:
Gwarancja ta niesie ze sobą korzyści również dla wykonawcy, umożliwiając mu zwolnienie gotówki, wykorzystywanej w realizacji inwestycji, sprzedaży bądź dostawie towarów.
Zgodnie z Prawem Zamówień Publicznych, wysokość gwarancji ubezpieczeniowej należytego wykonania kontraktu określana jest w stosunku procentowym do ceny całkowitej podanej w ofercie bądź maksymalnej wartości nominalnej zobowiązania inwestora wynikającej z umowy, w przypadku, w którym w ofercie podana została cena jednostkowa. Na podstawie tego, stawka zabezpieczenia wynosi od 2% do 10% ceny całkowitej, ustalonej w kontrakcie. Istnieje możliwość utworzenia zabezpieczenia za zgodą zamawiającego, poprzez potrącenia z należności za usługi wykonana częściowo, w przypadku, w którym okres realizacji kontraktu przekracza rok. Takie rozwiązanie wymaga jednak od wykonawcy wniesienia minimum 30% kwoty zabezpieczenia w dniu zawarcia umowy, którą inwestor zwraca w przeciągu 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania, iż zostało ono wykonane poprawnie.
Pierwszym dniem obowiązywania gwarancji należytego wykonania kontraktu jest zazwyczaj dzień podpisania umowy między zamawiającym a wykonawcą i obejmuje pełen okres wykonywania usług uwzględnionych w kontrakcie. Okres ten warto jednak wydłużyć o 30 dni na wypadek ewentualnych roszczeń beneficjenta, co pozwoli na ewentualną naprawę zauważonych wad i usterek. Gwarancja dobrego wykonania umowy zawarta może być także po podpisaniu umowy, w trakcie realizacji kontraktu, przez co rozumie się przykładowo zamianę sumy pieniężnej na zabezpieczenie w formie gwarancji ubezpieczeniowej.
Współcześnie wyróżnia się 2 rodzaje zobowiązań gwaranta:
Zdecydowanie korzystniejszą opcją z perspektywy beneficjenta jest 2 rodzaj zobowiązania, jednak nie jest on spotykany na polskim rynku. Różnica między powyższymi modelami gwarancji opiera się na wysokości samego zobowiązania. W pierwszym rozwiązaniu, suma gwarancyjna stanowi wyłącznie określony procent wartości kontraktu, natomiast w drugim, suma gwarancyjna jest równowartością kontraktu.
Badanie potrzeb ubezpieczeniowych
Konkurs ofert i doradztwo
Gwarancja właściwego usunięcia wad i usterek (in. gwarancja rękojmi) stanowi zabezpieczenie, zawierane w celu ochrony inwestora przed wadami fizycznymi bądź prawnymi, które mogą ujawnić się już po zrealizowaniu kontraktu i nie zostały przez gwaranta usunięte lub naprawione na żądanie beneficjenta. Obliguje ona wykonawcę do zapłaty ustalonej wcześniej kwoty w przypadku, w którym wszystkie punkty zobowiązań, wynikających z tytułu rękojmi, nie zostały przez niego prawidłowo zrealizowane.
Zamawiający jest nieustannie narażony na ryzyko ewentualnych wad bądź usterek po zakończeniu współpracy z wykonawcą. Gwarancja rękojmi stanowi należyte zabezpieczenie inwestora przed sytuacją, w której gwarant nie wywiązuje się z obowiązku usunięcia niedopatrzeń.
Gwarancję rękojmi zawrzeć można również po wydaniu rzeczy, których dotyczy kontrakt - zarówno przed podpisaniem protokołu odbioru końcowego, jak również po. W takim przypadku, niezbędne jest dostarczenie przez inwestora oświadczenia, zgodnie z którym do dnia zawarcia gwarancji właściwego usunięcia wad i usterek nie miały miejsce żadnego rodzaju wady w przedmiocie kontaktu.
Kwota przeznaczona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady wynosi maksymalnie 30% wysokości zabezpieczenia roszczeń z tytułu należytego wykonania kontraktu i zwracana jest do 15 dni po upływie okresu rękojmi za wady i usterki. Okres, na jaki zawierana jest gwarancja właściwego usunięcia wad i usterek, wynosi maksymalnie 5 lat, jednak jest to zależne od zapisów w umowie dotyczącej samej gwarancji.
Gwarancja zwrotu zaliczki stanowi pisemną umowę, w znacznym stopniu minimalizujące ryzyko powiązane z wypłatą zaliczki. Ubezpieczenie w tej postaci zabezpiecza kwotę przekazaną przez inwestora dla wykonawcy na poczet prawidłowego wykonania kontraktu.
Suma gwarancyjna w przypadku tego rodzaju ubezpieczenia wynosi kwotę przekazanej zaliczki, jednak może ona zostać zarówno zmniejszona w miarę rozwoju prac, jak również zwiększona o odsetki.
Stronami gwarancji ubezpieczeniowej zwrotu zaliczki są:
Odwieczne ryzyko ponoszone przez wpłacającego, powiązane jest z prawidłowym wykorzystaniem otrzymanej sumy pieniężnej oraz jej późniejszym zwrotem, w przypadku niewywiązania się z warunków umowy bądź ogłoszenia bankructwa podmiotu. Zabezpieczeniem zapewniającym poczucie bezpieczeństwa w tej sytuacji jest gwarancja ubezpieczeniowa zwrotu zaliczki.
Gwarancja ubezpieczeniowa zapłaty czynszu jest zabezpieczeniem zawieranym w przypadku, w którym wynajmujący jest zobligowany do wpłaty kaucji, która pokrywa koszty czynszu w przypadku braku terminowych wpłat. Gwarant ubezpieczenia (ubezpieczyciel), zobowiązuje się do zapłaty ustalonej kwoty również w sytuacji, w której w wynajmującej posesji konieczne jest dokonanie napraw, powstałych wskutek nieprawidłowego korzystania z lokum.
Za zgodą wynajmującego, najemca może zastąpić kaucję w formie sumy pieniężnej gwarancją płatności. Przed sporządzeniem umowy szczegółowo omawiamy wszelkie szczegóły ubezpieczenia na podstawie umowy najmu, stanowiącej podstawę wydania gwarancji.
Suma gwarancyjna w przypadku tego rodzaju ubezpieczenia wynosi kwotę przekazanej zaliczki, jednak może ona zostać zarówno zmniejszona w miarę rozwoju prac, jak również zwiększona o odsetki.
Stronami gwarancji płatności są: